MADI CRAIOVA

"Phos phere i e de kai aithben"

FRANTURI

Franturi

A trecut ceva  timp  de cand nu am mai mers cu un tren etajat. Astazi vreau sa vad  lumea care ramane in urma mea de la inaltime asa  ca  imi gasesc cu usurinta un loc la etaj..

Totul e alb in jur, doar liniile de tren strabat enormul alb. Afara un catel se gudura pe langa un impiegat si apoi incearca sa alunge noianul de ciori care nici nu il baga in seama.

In jurul meu lumea incearca sa isi gaseasca locul cel mai confortabil. Se aud sunete de fermoare desfacandu-se, un oftat, un telefon sunand. Cineva asculta o melodie…imi dau seama care este..si imi place..( te caut printre stele, alunec printre ele) imi rasuna in gand versurile….. Raman cu ochii pierduri in zare: vad o atmosfera dezolanta, cerul cenusiu se imbina cu fumul de la turbine….casele sunt acoperite de un strat de zapada, ici si colo cate un acoperis rosu isi face simtita prezenta.

Incet, incetinel trenul isi i-a ramas bun de la gara din Craiova…..La revedere ..casa dulce casa….Bine te-am gasit noua mea casa pentru o seara..

Ma las purtata de ganduri si de priveslistea pe langa care trec:  case colorate, unele mici altele mari, copaci indoiti de zapada, balti inghetata, copii imbujorati la sanius….si uite in casa aceea sta Florin…cum de stiu ca asa il cheama pe proprietar..nimic mai usor…Zapada s-a luat de pe acoperis si se vede scris cu litere mari(foarte mari)  FLORIN…daca a vrut omul sa se stie. Nu te poti pune cu dorintele…..Trec pe langa vagoane de marfa, curioasa ma uit, da sunt pline de carbune…oare in ce gara se vor descarca?.,….O paleta verde se vede fluturand ..plecam…se vede ca saracul om a inghetat in  frigul care te patrunde pana la oase.

Aici e bine, e cald, as vrea sa dorm, dar nu, daca nu ma trezesc la timp…as ajunge la munte….imi surade ideea, partie, si mai multa zapada, sanius, saci, schiuri, pacat ca nu stiu sa schiez, dar nu mai conteaza….Sa revin cu picioarele pe pamant…..deja am ajuns departe cu gandurile.

Oameni urca, altii se coboara, fiecare vrea sa ajunga cat mai repede in sanul cald al familiei. Fac cu mana la un tren care trece pe langa noi.

In zare se vad fluturand 2 steaguri: unul in 3 culori altul albastru cu stelute…..

Meditarea imi este intrerupta de conversatia unor calatori…incerc sa nu fiu atenta…si totusi raman cu unele franturi din conversatie…(da domnule, vecinul ala al meu..bun baiat, castiga bine, chiar foarte bine, si-a facut casa mare, vila domnule…se aude un suierat……si ce sa vezi domnul meu, astia 2 s-au luat…un an a durat asa intre ei….ca na, cand sunt 2 oameni frumosi unul langa altul, ba ca unul e mai frumos decat celalalt, ba unul e  mai destept decat celalat…si uite asa apar neintelegerile….Asa e, asa e, doi frumosi nu se pupa niciodata)

O mamaita si un tataie se coboara cu greu din tren…in intampinarea lor le vine catelul,se bucura, le linge mainile, e bucuros, s-au intors stapanii acasa.

Pe campul inghetat  se vad niste muncitori care fac masuratori, se poate sa fi gasit o noua sursa de gaze, asta e bine.

Gara dupa gara ramane in urma mea….mai e putin si ajung la mama si la tata.

Noaptea isi face incet, incet simtita prezenta….Doar umbre si lumini se mai vad………………

Decembrie 16, 2012 - Posted by | de ale mele, diverse, poveste

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

BMS

„Peste douăzeci de ani vei fi dezamăgit din cauza lucrurilor pe care nu le-ai făcut, nu din cauza celor pe care le-ai făcut.”

O mamă curioasă

Gandurile unei mame curioase despre viata cu doi copii, cu bune si cu rele.

Passion For Sport

"Sport is not always about winning. Sometimes, it's simply about learning. And so is life"

yanabanana13

Aventuri in Lullabyland

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

Semnalul Oltului, Râmnicului & Argesului

Saptamanal regional independent * Știri necenzurate din Olt, Vâlcea și Argeș * Grupul de presa VGtv Olt. Fondator Georgiana Leulescu Raicu- Lumea descoperită prin ochii noștri!

Protossy's Blog

Something special

BlogRoliv

blogul unui tânăr :D

There will be dragons

“The human heart has hidden treasures, In secret kept, in silence sealed; The thoughts, the hopes, the dreams, the pleasures, Whose charms were broken if revealed.” - Charlotte Brontë

Ionut Vechiu

”Când îți dorești ceva cu adevărat, tot universul conspiră pentru îndeplinirea visului tău.”

Fisticuffs and Shenanigans

It was all fun and games, until the fisticuffs and shenanigans... -Deutschmarc

Dany Kovak

Prietene, esti victima propriului tau creier!

drunkdreamer

For in dreams , we enter a world that's entirely our own.

Motoare 2 timpi

Otto von Diesel

Victorița

În zadar mi-ai dat aripi, dacă nu m-ai învățat să zbor!

