MADI CRAIOVA

"Phos phere i e de kai aithben"

Am invadat lumea Xaarei Novack. Culoare, stil, pasiune

În aceasta seara de 16 ianuarie 2015 pot sa spun cu mana pe inima ca am fost una dintre persoanele care a invadat Lumea Xaarei Novack, colega mea de blogosfera, care pentru prima data si-a expus pasiunea in fata noastra a colegilor, prietenilor, dar si a celor care iubesc arta deoarece Xaara a avut parte de prima expozitie de pictura. Frumosul eveniment a fost gazduit de Casa de Cultura Traian Demetrescu din Craiova, iar doritorii pot sa viziteze expozitia timp de 2 saptamani.

Am avut parte de o primire calda din partea gazdelor, am admirat cu mult interes pasiunea Xaarei si mi-am intiparit pe retina culorile, liniile, frumusetea picturilor, diversitatea subiectelor abordate de la real la supranatural, povestile din spatele fiecarei picturi pentru ca fiecare dintre ele are ceva de spus si de memorat. Echilibru intre forme si culori dar si detaliile care fac diferenta au facut ca picturile expuse sa ne poarte intr-o lumea a frumusetii, a binelui, a tineretii si batranetii.

Vadit emotionata dar tot timpul cu zambetul pe buze,  Xaara ne-a multumit pentru ca am fost alaturi de ea intr-o zi asa importanta si ne-a promis ca acesta este doar inceputul. Ne-a povestit despre piesa care da si titlu expozitiei Daimon-eidolon, Daimon-ul fiind puterea din afara noastra dar care tine de noi insine,  o zeitate, in timp ce Eidolon-ul  este foarte susceptibil  simtirilor si trairilor lumesti, deaceea Eidolonul nu se poate desparti de Daimonul sau asa cum este in viziunea greaca, in timp ce la romani Daimonul este scanteia  de geniu, aceea idee care  venea unei persoane.

Tot Xaara ne-a vorbit si despre restul lucrarilor expuse, 23 la numar: Celelalte lucrari sunt inspirate din filosofie, filoofia lui Lucian Blaga asupra timpului, din filme, din carti pe care le-am citit si mi-au placut sau din idei care mi-au venit pe parcurs, din situatii, din lucruri care imi aduc aminte de copilarie sau de persoane care imi sunt dragi, de lucruri pe care le-am avut si care nu mai sunt cum este un tablou de natura statica in care se regaseste o minge care era a catelului meu si pe care acum nu o mai am

Mingea albastraidei abstracte care duc catre idei pe care le avem cu totii despre lumea noastra, despre lumea interioara si cea exterioara noua.

am folosit culori foarte vibrante, o tendinta de a folosi foarte mult galben si portocaliu pentru ca sunt culori care imi inspira optimism si multa caldura.
Beatitudine– iar la unele dintre ele mi-a placut sa lucrez in detaliu la ele.

unele sunt facute in graba din dorinta de desena ceva, de a exprima ceva dar avand o idee in minte si punand-o foarte repede pe foaie

dar si persoane care m-au marcat de-alungul vietii, cum  ar fi portretul matusii mele care este o femeie foarte puternica si foarte buna si care m-a inspirat foarte mult.
 
Portretul unei femei bune

Mai multe poze puteti gasi aici:
Expozitie Xaara Novack

Mai multe despre Xaara Novac puteti gasii pe blogul acesteia: http://www.xaaranovack.com/

Felicitari si mult succes incontinuare!!

Ianuarie 16, 2015 - Posted by | Craiova, diverse, galerie foto | , , ,

2 comentarii »

  1. […] Mădălina […]

    Pingback de Vernisaj Blogosferic. Arta Xaarei Novack | Damian Irimescu | Februarie 2, 2015 | Răspunde

  2. […] Mihai Firică   Sergiu Boboc  Kinga Boiangiu Andrei  Costi Mitrache   Mădălina   Razvan-Damian […]

    Pingback de Lumea de basm a Xaarei Novack | Ianolia | Iunie 17, 2015 | Răspunde


Lasă un răspuns

BMS

„Peste douăzeci de ani vei fi dezamăgit din cauza lucrurilor pe care nu le-ai făcut, nu din cauza celor pe care le-ai făcut.”

Ana.

Gandurile unei mame curioase

Passion For Sport

"Sport is not always about winning. Sometimes, it's simply about learning. And so is life"

yanabanana13

Aventuri in Lullabyland

Blogul Giuliei

modă-gânduri-idei -cărți

Semnalul Oltului, Râmnicului & Argesului

Saptamanal regional independent * Știri necenzurate din Olt, Vâlcea și Argeș * Grupul de presa VGtv Olt. Fondator Georgiana Leulescu Raicu- Lumea descoperită prin ochii noștri!

Protossy's Blog

Something special

BlogRoliv

blogul unui tânăr :D

Gandurile unei frunze

“The human heart has hidden treasures, In secret kept, in silence sealed; The thoughts, the hopes, the dreams, the pleasures, Whose charms were broken if revealed.” - Charlotte Brontë

Ionut Vechiu

”Când îți dorești ceva cu adevărat, tot universul conspiră pentru îndeplinirea visului tău.”

Fisticuffs and Shenanigans

It was all fun and games, until the fisticuffs and shenanigans... -Deutschmarc

Dany Kovak

Prietene, esti victima propriului tau creier!

drunkdreamer

For in dreams , we enter a world that's entirely our own.

Motoare 2 timpi

Otto von Diesel

Victorița

In zadar mi-ai dat aripi, daca nu m-ai invatat sa zbor!

